2015. augusztus 1., szombat

Zsófi. (+ Lupi )



A szuperbájos és szépséges Martinovszky Zsófi márkájával már találkozhattatok itt korábban (emlékezet-frissítésként íme, a bejegyzés), de szerettem volna egy rövidke interjú segítségével is bemutatni. Pár napja elkísértem, és jól megsétáltattuk a ficánkoló kutyusát, Lupit, közben pedig a márkáról, inspirációkról beszélgettünk, és elkattintottam pár fotót is...
A Pantheist honlapját megtaláljátok ide kattintva, a facebook oldalukon pedig Ti is kifejezhetitek a tetszéseteket ;)


- Milyen út vezetett a márkád megalapításáig?
- Az akkor még Budapesti Kommunikációs Főiskola kézműves szakán öltözék szakirányon végeztem 2013-ban, ahol az alapképzés alatt kezdett körvonalazódni bennem egy saját márka gondolata. A Pantheistet Gelsi Zolival (vőlegényemmel) közösen hoztuk létre, aki akkor még a Képzőművészeti Egyetem látványtervező szakán tanult. Diploma után nem mentem egyből mesterszakra és hosszabb gyakorlaton vettem részt Sármán Nóránál, majd hozzáláttunk az első kollekció elkészítéséhez Zolival. Nagy szerencsénkre ekkoriban találkoztunk Tóth Teodóra grafikussal, akinek a fantasztikus arculatunkat köszönhetjük. Tudatosan törekedtünk Zolival kompromisszumra tervezésnél, mivel valójában nagyon eltérő ízléssel rendelkezünk. Ez a legizgalmasabb része mindig a közös munkának. Már készen van a második kollekciónk is, és augusztusra tervezzük a jövő tavasz- nyári darabok elkészítését.

- Hogyan gyűjtötök ötleteket egy kollekció megtervezéséhez?
- Rajongunk a természetért, a növényekért, olyan divatmárkát akartunk létrehozni, ami formavilágában és anyagfelhasználásában is egyaránt tükrözi ezt a szeretetet. Ez nem csupán hóbort nálunk, vagy trendkövetés, számunkra fontos a környezettudatos életmód, mindennapi életünkben is ehhez a szemlélethez igyekszünk alkalmazkodni. Általában természetjárás közben inspirálódunk, de van olyan is, hogy természetfotók ihletnek meg.





- Mesélj az új kollekciódról – Mi ihlette? Melyik lett a kedvenc darabod?
- A CAVE IN darabjait a barlangok árnyas, nedves, mohás világa ihlette, mivel hűs hangulatuk enyhítően hat a nyári kánikulában. Emellett a mesterképzés második félévében egy kapszulakollekció készítése volt a feladatom Konsánszky Dóra témavezetése alatt, ahol szintén a természetből nyertem ihletet. Ebből a kollekcióból a begie zsákruha a legkedvesebb számomra, a Pantheist aktuális darabjai közül pedig a leggingset szeretem a legjobban. 


- Melyik tervező munkásságát csodálod a leginkább?
- Azt gondolom, hogy büszkék lehetünk a hazai tervezőkre, és nem kell messzire menni azért, hogy példaértékű életműveket találjunk. Nagyon felnézek eddigi tanáraimra, akik a Főiskolán tanítanak / tanítottak, és azt hiszem abszolút kedvencem Sármán Nóra, akivel egy iskolai workshopon keresztül volt szerencsém megismerkedni és nyugodtan mondhatom, hogy a varázs még mindig nem múlt el. Az ő munkáiban mindig ott van az elegancia, a stílus és a minőség.






- Nagyon édes a kutyusod, Lupi!
- Lupi egy kis olasz agár, február óta van velünk, a szemem fénye, borzasztóan büszke vagyok rá és szörnyen el is kényeztetem. Nagyon különleges kis teremtmény, roppant szórakoztató vele közlekedni bárhol, minden emberből kivált valamilyen véleményt, amit általában fontosnak is tartanak közölni velem. Mindennapos, hogy valaki lefotózza a metrón vagy megállít vele az utcán.

- Egy könyv, amit mindenkinek el kéne olvasnia:
- Egyből kettő: a Biblia és Madar Annamária Mesepszichológia című könyve.

- Gyakran jársz színházba, melyik volt a legjobb darab, amit mostanában láttál?
- Nem most volt már, hanem pár éve, de a Pesti színházban láttam a PUNK ROCKot, aminek azóta is hatása alatt vagyok. A középiskolai évek szerintem mindannyiunkban mély nyomokat hagynak, mivel személyiségünk itt kezdi elnyerni végleges formáját és ez a darab nagyszerűen mutatja meg, hogyan fejlődhet vagy épp deformálódhat a fiatal lélek egy osztályközösségben.
 






- Árulj el magadról valami meglepőt, amit az emberek általában nem tudnak rólad!
- Odavagyok a japán animációkért és szinte mindenért, ami japán ^^

- Mik a terveid, álmaid a következő pár évre nézve?
- Megszerezni a mesterdiplomát, de még előtte szeretnék egy fél évet Angliában tanulni. És persze tovább szeretném vinni a Pantheistet, mellette pedig élénken érdeklődök az esküvői ruhák iránt, szóval nem kizárt, hogy a közeljövőben ilyen projektekben vennék részt ;)





Ha tetszett a bejegyzés, ide kattintva megtalálod a blog facebook oldalát is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...